Regeneracja dwumasy krok po kroku
Lipiec 3, 2019
Naprawa koła
Regeneracja kół dwumasowych
Sierpień 22, 2019

Regeneracja sprzęgieł 

Naprawa sprzęgła

Na nieprawidłowe funkcjonowanie auta czasem może wpłynąć wyłącznie jedna część samochodowa. Zdarza się, że problem leży w zużytym sprzęgle. Dobrym rozwiązaniem na ten problem jest regeneracja sprzęgieł – w jaki sposób się odbywa i czy warto z niej skorzystać?

Naprawa zużytego sprzęgła

Standardowymi objawami zużytego sprzęgła jest problem przy ruszaniu oraz przyspieszaniu, szarpanie auta podczas jazdy oraz niepokojące dźwięki wydobywające się ze skrzyni biegów. Często przyczyną takich awarii jest agresywny styl jazdy. Średnie przebiegi sprzęgła wynoszą około 200 tysięcy kilometrów, natomiast przy nieprawidłowej eksploatacji ta żywotność może zostać ograniczona do około 50 tysięcy kilometrów. Wymiana kompletnego podzespołu może wiązać się z ogromnymi kosztami, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja sprzęgieł. Okazuje się, że do naprawy nadaje się około 90% zepsutych podzespołów, dlatego zawsze warto zgłosić się do serwisu specjalizującego się w tych usługach. 

Problem zużycia sprzęgła ma przyczynę w różnych kwestiach. Przy ślizganiu się sprzęgła przyczyną może być odkształcona tarcza dociskowa, przy szumach dobiegających ze skrzynki biegów problemem może być zużycie łożyska oporowego. Regeneracja tarczy polega na jej rozłożeniu i oczyszczeniu oraz wymianie zepsutych elementów. Naprawa docisku polega na wymianie bądź regeneracji sprężyny talerzowej docisku oraz pierścienia dociskowego. Regeneracji nie podlega łożysko sprzęgła. Czasem niezbędna jest wymiana całego zespołu przeniesienia napędu: koła dwumasowego, docisku i tarczy sprzęgła. Warto zadbać o prawidłowy styl jazdy, a w razie ewentualnych usterek, o szybką i profesjonalną regenerację wybranych podzespołów. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − three =

//]]>