Koło dwumasowe - regeneracja czy wymiana na nowe?
Dwumasowe koła zamachowe to podstawa wygodnej jazdy w autach osobowych i samochodach dostawczych. Dzięki temu jazda jest płynniejsza, hałas zredukowany, a kierowca nie ma trudności z przełączaniem biegów. Mimo tego, obecność koła dwumasowego wymaga naprawy lub regeneracji po przejechaniu ok. 150 tys. kilometrów. Które z rozwiązań jest korzystniejsze?
Wymiana koła dwumasowego
Symptomem świadczącym o zużyciu koła dwumasowego jest między innymi stukanie dochodzące z silnika lub okolic skrzyni biegów, drgania, nierówna praca silnika, problemy z płynnym ruszeniem oraz zmianą biegów . W takiej sytuacji trzeba udać się do warsztatu, w którym pracownicy mogą zaproponować wymianę koła na nowe. Oryginalny produkt jest dość drogi, natomiast tańsze zamienniki nie zawsze zapewniają odpowiednią jakość. Innym rozwiązaniem jest regeneracja koła dwumasowego.
Czy regeneracja koła dwumasowego pozwala na bezpieczną jazdę?
Regeneracja koła dwumasowego powinna odbyć się w profesjonalnym warsztacie wyposażonym w niezbędny sprzęt. Tylko w takiej sytuacji zyskujemy gwarancję prawidłowo wykonanej usługi. W przypadku, gdy warsztat korzysta z materiałów wysokiej jakości, nie ma różnicy pomiędzy takim rozwiązaniem, a zamontowaniem zupełnie nowej części. Współcześnie niewielu kierowców korzysta z tego rodzaju alternatywy. Wynika to zapewne z ich nieświadomości.
Dobrze zregenerowane koło dwumasowe izoluje drgania silnika, ogranicza hałas, chroni przed uszkodzeniem skrzyni biegów, wpływa na większą wygodę przełączania. Prawidłowo przeprowadzona regeneracja koła dwumasowego pozwala na długą eksploatację.