Telefon  +48 730 615 415

Email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aktualności z życia firmy Regro – regeneracja części do samochodów

uruchomienie samochodu

Jak rozpoznać awarię koła dwumasowego?

Koło dwumasowe to element wielu samochodów. Jego zużycie prowadzi do kosztownej wymiany, jednak można jej uniknąć, szybko reagując na pierwsze oznaki awarii. Dwumasowe koło zamachowe zaliczane jest do grupy dość awaryjnych elementów układu przeniesienia napędu. Wyjaśniamy, co może wskazywać na awarię dwumasy i czy zawsze niezbędna jest wymiana koła dwumasowego.

Czytaj więcej

koło dwumasowe

Jak wydłużyć żywotność koła dwumasowego?

Trwałość i niezawodność działania koła dwumasowego w dużej mierze zależy od stylu jazdy oraz dbałości o inne elementy układu napędowego auta. Przekonaj się, jak skutecznie przedłużyć jego żywotność.

Czytaj więcej

tarcza sprzęgła

Jak dbać o sprzęgło?

Bezpieczne korzystanie z samochodu jest możliwe tylko wtedy, gdy wszystkie jego podzespoły funkcjonują poprawnie, a kierowca ma pewność, że wyruszenie „w trasę” nie skończy się awarią i kosztownym powrotem auta na lawecie. Najprostszym sposobem na uniknięcie tego rodzaju kłopotów jest regularne serwisowanie pojazdu oraz terminowa wymiana wszystkich elementów ulegających normalnemu zużyciu.

Czytaj więcej

Regeneracja sprzęgła

Kiedy sprzęgło wymaga regeneracji?

Zasadniczo sprzęgło to jeden z najtrwalszych elementów w samochodzie. Jednak kiedy dojdzie do jego usterki lub zużycia, jego wymiana wiąże się ze sporym wydatkiem. Alternatywą dla zakupu nowej części lub tańszych, a niepewnych zamienników, jest regeneracja. Usługi z tego zakresu świadczy nasza firma, która doprowadza sprzęgła do stanu technicznego pozwalającego na bezpieczne i długotrwałe użytkowanie. Jakie są objawy wskazujące na zużycie sprzęgła i czy regeneracja zawsze jest możliwa?

Czytaj więcej

sprzęgło

Najczęstsze przyczyny awarii sprzęgła

Sprzęgła należą do najistotniejszych części pojazdu, ale są przy tym dość awaryjne i cechują się ograniczoną żywotnością. Bierze się to z trudnych warunków, w których zmuszone są pracować. Naprężenia, którym są poddawane, zwiększają się z roku na rok, wraz z rosnącą mocą nowych samochodów, ich coraz większą masą, a także większych momentów obrotowych nowoczesnych silników. 

Czytaj więcej

Regeneracja sprzęgła

Czy regeneracja sprzęgła się opłaca?

Głównym zadaniem sprzęgła jest przekazanie momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów. Czyni je to niezbędnym podczas jazdy – bez niego byłaby ona niemożliwa lub wiązałaby się z ogromnymi uszkodzeniami. Awaria tego mechanizmu sprawia, że samochód nie nadaje się do dalszego użytku.

Czytaj więcej

Koło zamachowe

Czy warto zastąpić koło dwumasowe sztywnym kołem zamachowym

W pojazdach różnego typu – nie tylko w samochodach osobowych, ale także w samochodach ciężarowych i różnego rodzaju maszynach – montowane są koła zamachowe. Cechują się one zróżnicowaną budową. W pojazdach starszego typu spotkamy jeszcze sztywne koła zamachowe jednomasowe. 

Czytaj więcej

sprzęgło w samochodzie

Sprzęgło - naprawić czy regenerować?

W przypadku awarii sprzęgła mamy do wyboru dwa wyjścia - możemy wymienić je na fabrycznie nową, oryginalną część lub tańszy zamiennik, bądź poddać profesjonalnej regeneracji.  Tutaj warto zaznaczyć jedno - regeneracja jest zdecydowanie lepszą opcją niż zakup zamiennika oryginalnej części lub zakup sprzęgła używanego, co nadal jest często praktykowane przez niektórych kierowców. Wyjaśniamy, dlaczego warto zdecydować się na regenerację sprzęgła.

Czytaj więcej

koło dwumasowe

Jak działa koło dwumasowe?

Jednym z kluczowych elementów samochodu jest koło dwumasowe. Uważa się, że koło dwumasowe jest też jednym z najdroższych elementów silnika, na co mają wpływ m.in. koszty jego wymiany oraz skutki, jakie wiążą się z dotyczącymi go usterkami...

Czytaj więcej

koła dwumasowe, koła zębate

Rodzaje dwumasowych kół

Pierwsze koło dwumasowe powstało w Niemczech w roku 1984. Jego twórcą była firma LuK. Po raz pierwszy zostało zastosowane przez koncern BMW w 1985 roku. Było to wtedy innowacyjne rozwiązanie wprowadzone do konstrukcji sprzęgła...

Czytaj więcej