W jaki sposób regeneruje się koła dwumasowe?
Awaria koła dwumasowego może skutkować nieprawidłową pracą wszystkich elementów oraz zaleganie smaru. W przypadku usterki należy jak najszybciej wymienić dwumasę lub podjąć się jej regeneracji. Jak wygląda ten proces?
Czy warto naprawiać dwumasę?
Jednym z elementów układu przeniesienia napędu jest dwumasowe koło zamachowe, potocznie nazywane dwumasą. Element ten występuje zarówno w pojazdach benzynowych, jak i tych z silnikiem diesla. Prawidłowo funkcjonujące koło zamachowe warunkuje odpowiednią pracę silnika, płynną zmianę biegów oraz komfort jazdy. Każdą usterkę koła dwumasowego powinno się eliminować od razu, w przeciwnym razie mogą wpłynąć one negatywnie na działanie całego silnika.
Regeneracja koła dwumasowego w 8 krokach
1. Cały proces rozpoczyna się od otwarcia koła dwumasowego i wyjęcia wszystkich elementów oraz zalegającego brudu.
2. Dokładne wyczyszczenie i ocena stanu zużycia elementów obudowy.
3. Regeneracja koła dwumasowego obejmuje także piaskowanie. Podczas tego etapu usuwa się ślady korozji czy resztki starej farby.
4. Wyjęcie części, które podlegają wymianie i zamontowanie nowych elementów.
5. Ważnym krokiem jest szlifowanie tarczy i docisków.
6. Złożenie w odpowiednim układzie i pozycji wszystkich elementów składających się na koło dwumasowe.
7. Elementy dwumasy powinny zostać połączone na stałe oryginalnymi nitami.
8. Ostatnim krokiem jest przeprowadzenie specjalistycznych testów, dzięki którym sprawdza się odpowiednie funkcjonowanie koła dwumasowego.
Przy każdym kroku należy pamiętać o precyzji. Odpowiednio zregenerowane koło dwumasowe może służyć jeszcze kilka lat, zapewniając prawidłowe działanie silnika w samochodzie.